Friday, January 16, 2009

Aku Sedar.....




assalamualaikum.....
ini kali pertama aku mengeluarkan blog.... so harap2 dapat beri tunjuk ajar ek kawan2... terasa mcm dapat luahkan perasaan, ape2 je dgn menulis blog... ok la...
yg pertamanyer... aku sedih tgk Palestin kena mcm2 dgn Israel, dan yg paling menyedihkan aku, kenapa negara2 arab buat bodoh je??? contohnyer Mesir, kenapa menutup pintu sempadan? dan kenapa negara2 islam lain hanya menunggu PBB, sekadar mengadakan demonstrasi, surat bantahan??? aku tau ape jawapannya...
penerangan ini sedikit rumit, ok mcm ni.....

kita semua tau, Israel adalah sekutu kuat US, dan US merupakan penggerak no 1 ekonomi dunia, mcm kuasa terbesar dunia dlm ekonomi... kita pnh lihat, kejatuhan dua syarikat gergasi US, menyebabkan hampir satu dunia terjejas dari segi ekonomi.... dan utk makluman, negara2 arab pun menpunyai 'share' dgn US, so dgn sikap pentingkan diri sndr, mereka menolak utk membantu Palestin terang2an, kerana ini mampu merudumkan wang di poket masing2... biasa r ahli politik.... xde benda lain, selain duit.... duit... duit....

sebagai umat islam... marilah kita sama2 berdoa... semoga warga Palestin selamat, dan roh mereka diberkati Allah sbg ahli shahid... ini je utk tatapan mukadimah aku, akan aku susuli dgn cerita2 lebih menarik nanti.....


(^_^)v

No comments:

Post a Comment