Tuesday, January 27, 2009

PERJALANAN MENCARI HIDUPKU...

Assalamualaikum....
Hari ini, aku nk share perjalanan percutian Raya Cina aku... Kerana, ini kali pertama aku berbuat sedemikian.... huhuhu...



DAY 1,23 Jan 2009

Aku start kuar dari UPNM... berjalan kaki dari LRT BTS, ke Masjid BTS utk tukar baju... xkan nk jalan2 pakai baju outing buruk tuh... hahaha... lepas tuh, aku trus bergerak ke rumah sedara, kt cheras... kena tlg kemas2 barang dorg skit, ntah ape2 la dorg tuh... tp ini amanah, kena la ikut... after 2300H, aku bergerak ke destinasi yg xpernah difikirkan sebelum ini dlm hidup2 aku yg lepas... ke KG CHERAS BARU... setibanya daku ke sana, di sambut mesra oleh keluarganya... bahagianya di rumah ini... tido pulak di rumah atokmak... that's the end of day 1...






DAY 2, 24 Jan 2009

planning aku pagi ini, aku nk p setelkan pembayaran bil2 yg tertangguh... malas aku nk delay2 benda2 psl duit nih... dan selesaikan satu masalah yg telah lama ingin diselesaikan... huhuhu... (xperlu mentionkan)... aku kembali semula ke rumahnya, pada pukul 5 lbh... lepas tuh, kami main badminton sama2... ibu pun join skali... happy sgt2 di hati ni, bila hubungan direstui... huhuhuhu... sebelah malam pula, kami belajar sama2, hingga kul 1 pagi... alhamdullillah, ini lah anugerah Allah yg xterhingga untukku... syukurlah... berakhirnya DAY 2....






DAY 3, 25 Jan 2009

hari yg ditunggu2... ibu hantar kami ke Selangor Turf Club (STC)... OPA vs KINRARA... akhirnya, tercapai jgk hajat aku, bawak si dia bersama2 utk melihat aku main kriket................ through out the day... OPA still lose, but aku dpt improvekan BATTING SKILLS aku... Runs yg aku pungut, 30++ dan NOT OUT... huhuhu... game ini, adalah the best yg aku pnh main, xexpect la dapat batting very well.. hik3... abis game, aku tumpang kereta jnr, pi makan kt BTS, sebelum balik kt rumah...




sampai rumah, masing2 kepenatan... tidolah smpi lewat petang.... then malam mcm biasa... study sama2, just kali ini... ape yg boleh aku cakap...aku sgt2 sayangkan dier... ok... that's the end of DAY 3....



DAY 4, 26 Jan 2009

ibu planning nk p tgk rumah kt rawang... kami semua ikut kecuali amir... p bandar tasik putri, komen pasal residential kt sana adalah :

(1) jauh
(2) panas sgt
(3) xde ape2 yg menarik kt sana...






tp, yg menariknya, bila btl2 smpi, dapat rasa KETENANGAN... itu yg sebenarnya ibu cari... huhuhu... then, kami singgah kt rumah jiran ibu kt rawang, lepak2... then ibu meluahkan betapa ibu nk sgt duduk rawang... huhuhu....



then, kami lunch kt Pekan Rawang, yg mmg xmcm pekan... coz kedai byk tutup (Raya Cina)... then, atas permintaan adik beradik, kami semua pergi berkelah kt Bukit Belacan... seeejjukkkk!!!!



menarik pengalaman aku hari ini... terasa happy sgt2... rasa mcm dh jmp ape yg aku nk selama ni, kasih syg dari sebuah keluarga, yg amat2 aku impikan... ok2 sambung, after picnic terus je balik rumah... rehat2... sebelah malam, ibu dikejutkan dgn pak long, nk dtg rumah... risaukan ape ntah... then ada panggilan dari atok nenek dari Singapore, katanya nk dtg sini... hhuurrmmm.... aku tido lewat mlm itu, sbb temankan si dia dan ibu tgk cerita korean... hahaha... habis dh DAY 4..



DAY 5, 27 Jan 2009

Hari terakhirku di rumah si dia... suasana mcm sedih skit... nawi asyik2 ajak main kriket, so aku hadiahkan dier bola kriket tuh, dgn harapan dier leh main kriket mcm aku... hehehehe... sebelah pagi, kami kuar minum dgn ibu kt Restauran Selera Utara... borak2, then p Kedai KK...beli coklat si dia... hari ini xde ape2 sgt, aku pun tiba2 jadi sedih... xtau nk cakap ape ntah hari itu... then, ibu bawak adik beradik p Tesco Extra, makan2, beli belah, then hantar aku pulang ke UPNM jap 1645H... itu je la percutian aku....



(^_^)v

itu saja la coretan hati aku, berkenaan cuti Raya Cina ku... for the 1st time, aku xrs menyesal bila xpulang ke Ipoh kalau ada cuti panjang... rasanya dh jmp ape yg hati ini kehendaki... InsyaAllah, aku akan pertahankannya sehingga akhir hayatku... semoga Allah snts bersama2 kami dlm melayari bahtera kehidupan ini... amin... wassalam...

2 comments:

  1. abang...
    pertemuan ini,memberi berjuta erti buat ayg...
    abg dah jd anak angkat ibu, jadi..apape perkembangan abg....apape masalah kat KL kalau ayg ada kat jhr nnt...jgn lpe utk berkongsi dgn ibu tau...
    (^_^)

    ayg sygkan abg...
    terlalu sygkan abg...

    ReplyDelete
  2. ayg....
    abg terlalu sayangkan hubungan ini...
    pertalian yg kita bina, bersama restu...
    sgt2 membahagiakan abg...

    InsyaAllah.... ada ape2, abg mmg akan share dgn ibu...

    sbb, abg dh aggp famili ayg, famili abg jgk...

    (^_^)

    i love u....

    ReplyDelete