Saturday, January 17, 2009

Teman Istimewa...



assalamualaikum.....

just nk share malam2 nih.... berkenaan dgn teman istimewa... betul x kita dapat rasa bahagia dgn teman istimewa???? bagi aku, aku setuju sgt... sbb, setiap pekerjaan, ape2 yg aku buat, aku sgt2 perlukan sokongan, dari temanku...

ok...........
utk kali ni, buat pertama kalinyer, aku perkenalkan teman hidupku... NURUL SAIDATUL AKMA BT NOR SAID...
perkenalan kami mudah je, melalui media elektronik... dan juga kejahatan aku mencuri ID dari seorang sahabat aku, yg juga merupakan kawan lama NURUL... Berbagai2 cabaran kami dah lalui seawal perhubungan... org ketiga, org2 di masa silam... tapi, Allah berkati hubungan kami, sehingga ke hari ini, kami masih bersama...
berkenaan NURUL, dier sgt2 manja, perlukan perhatian dan sokongan... dan mampu menenangkan hati sesiapa saja di sekelilingnya... dan sejujurnya, aku amat sayangkan NURUL (^_^) v

so kawan2 sekalian, kalau kita dh ada teman yg dicari2 dlm hidup ini, jgn la sekali2 lepaskan peluang utk mendapatkannya... sbb nanti, kita akan menyesal seumur hidup kita, kerana melepaskan peluang yg hanya datang sekali... :-)

so, itu lah pengenalan aku kepada semua berkenaan teman istimewa aku kali ini, aku snts berdoa, agar hubungan ini berkekalan smpi bila2... amin.... sekian... wassalam


(^_^)v




3 comments:

  1. Passionate/romantic love ditakrifkan sebagai perasaan rindu yang mendalam disertai dengan ransangan fisiologi(fizikal) yang dirasakan terhadap seseorang, gabungan antara high intimacy dan high passion tetapi low commitment. Mengikut teori ini, andai cinta kategori ini dibalas, kita akan merasakan satu kepuasan dan keghairahan(ecstacy), tetapi jika sebaliknya, kita akan merasakan kesedihan dan kekecewaan. Hubungan cinta seperti ini biasanya adalah hubungan cinta antara sepasang kekasih yang tidak mempunyai ikatan yang sah, yang lebih mengikut kehendak nafsu semata-mata. Tidak hairanlah jika kita lihat sekarang ini, rata-rata anak muda kita rosak kerana hubungan cinta ini kerana sungguh rendah perasaan untuk bertanggungjawab, tetapi nafsu tidak dapat dikawal. Pada pendapat saya, hubungan seperti ini bukan lah cinta yang tulus, cuma lebih kepada menurut kehendak nafsu dan keinginan untuk memiliki...

    lumrah keinginan manusia untuk mencintai dan dicintai..perasaan yang dikurniakan Tuhan adalah pada yang berhak sahaja..kekuatan dan sokongan itu, hanya Tuhan yang berhak memberinya..Tuhan lah sumber kekuatan kita yang sebenarnya,andai kita yakin Tuhan sentiasa di sisi, segalanya tiada masalah..

    tiada hubungan yang istimewa selain daripada hubungan selepas perkahwinan..teruskan usaha untuk membawa hubungan ini ke alam perkahwinan.. =)

    ReplyDelete
  2. terima kasih utk komen kamu itu wahai nurul atiqah.... doakan hubungan kami sampai akhir hayat, dan diredhai Allah...

    dan yg penting, setiap org ada peluang utk buat perubahan dalam hidupnya sendiri... walau mcmanapun kesalahan dan kesilapan seseorang itu, selagi ada jalan utk dier bertaubat dan berubah, dier masih disayangi Allah...

    dan, ini la perubahan yg dapat saya lakukan utk cinta kali ini... saya dh xmau pandang ke belakang lagi... itu je... wassalam...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum...
    setiap perasaan yg hadir dlm diri insan di muka bumi ini adalah dgn ketentuan-Nya..

    sy akui, tiada hbgn yg istimewa selain hbgn selepas perkahwinan....dan yg istimewanya hbgn SEBELUM perkahwinan adalah RESTU drp keluarga.. ia bkn shj terlalu istimewa..bahkan amat2 membahagiakn...krn Allah telah menggerakkan hati insan2 di sekeliling kita utk merestui pilihan kita..

    segalanya ketentuan Allah.. (^_^)

    semoga kebahagiaan ini kekal buat selamanya dlm hidup setiap insan..

    dan buat teman istimewaku,
    MOHAMAD AMZAR BIN SAFAR..

    semoga ikatan ini kekal buat slamanya..
    kita berkenalan, bertemu dan bkongsi perasaan krn Allah...
    andai ini yg terbaik,ayg bersyukur sgt2..
    namun, andai hbgn kita bakal di uji dgn dugaan yg hebat... ayg mohon,smoga Allah kuatkn semangat kita dan lindungi hati kita dr kedukaan yg amat dalam..

    (^_^)

    wassalam......

    ReplyDelete