Monday, June 1, 2009

BERSABARLAH....

Assalamualaikum...
aku nk share sumthing dgn korg...
ini ape yg aku baca dlm buku...

nk korg semua hayati...
(tiada kaitan dgn mane2 yg masih hidup atau mati...)

Bismillah

Hanya untuk kali ini, aku catatkan percakapan duka nestapa,
Kesepian mengalir seperti sungai, sedangkan aku adalah laksana alam yg setia
menjadi penyaksi pada senja yg bertamu tidak mahu pergi pabila
malam mahu tiba...

Inilah satu-satunya kesetiaan yang paling aneh...

Aku merenung dalam diri, alangkah terkejut kerana kita sudah berenggang dlm misteri,
Aku sedar janji dan harapan sudah tidak boleh lanjut lagi,
wajahku sudah luka, kesabaranku terbaring di tanah sementara di sebelahnya
sekuntum bunga...

Peringatan padamu sudah tidak tersadai di muara kehadiran...

Kalau dulu, di antara perindu & pemuja ada ruang utk diisi, skrg sudah tidak begitu,
tidak lagi ku kembangkan harapan pada mimpi, buat apa aku kenang2kan suka duka itu,
kalau hanya utk titiskan air mata....

Kita semua tahu, kembang mmg tanpa batas,
jadi utk ape ghairah di tgh2 perjalanan hanya untuk menyeksakan...

Anggaplah pertemuan kita ini tidak pernah diduga maka
perpisahan juga berada di landasan yg sama...

Apa juga yg telah terusik rasa jangan diheret ke dalam mimpi esok hari lagi.
jgn digenggam malam sehingga erat kerana kenangan lalu kita sudah pucat...

Apa yg telah kita lahirkan di atas lambang cinta,biarkanlah ia terkulai layu
sama seperti berakhirnya musim...
sana seperti teduhnya angin, segala2nya sudah dingin...

Yang tinggal hanyalah bibir-bibir hitam yg sudah tidak berdaya utk bicara...



...........................................

amacam???
jiwang x???
ini xde ape2 pun...
just i found out,
ayat2 dier, mmg layan abis...
seronok...

jmp lagi...

daaaaaaa


v(^_^)v
peace no waR....


...mOhamad Amzar...

4 comments:

  1. Salam tn..thnx follow blog sy...
    sori komen kat sini...xda chat box..hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    layan sudah...
    tggu ayat2 jiwang lain...

    (^_^)v

    ReplyDelete
  3. salam...
    tuan amzar, sila buat shout box...
    saya ingin meninggalkan jejak di blog anda...
    hik3...

    no_rule^ da legend~

    ReplyDelete