Thursday, June 4, 2009

~Pemikiranku~

Assalamualaikum...
lagi 3 hari,
utk aku pulang ke UPNM,
bagi menjalani latihan LKTA...



jujur aku katakan,
hari ini,
perasaan aku berkecamuk,
ingin memberontak, tapi ianya xpernah lepas...
masih tersimpan dalam hati...







ianya tidak melibatkan siapa2 pun org yg berada dalam hidup aku...
ianya cuma aku, dan diri aku sahaja...






maybe pagi ini,
aku disedarkan oleh org yg sudah 'biasa' dgn sikap dan perangai aku...
tentang situasi aku skrg ini...
dan seolah2 aku dah sedar,
di mana aku berdiri sekarang...





samada ianya benar atau tidak,
ianya nmpk seakan2 sama...
kehadiran aku dlm hidup seseorang itu,
mungkin di katakan utk melengkapkan kehidupan seseorang...





mmg aku sedar, dan aku faham,
aku mudah utk memberi nasihat, tunjuk ajar,
di mana, sebahagian org menganggap ianya adalah salah faham...
aku juga mudah utk berasa simpati, dan kasihan pada org...






Namun,
kali ini aku rasa,
aku begitu tabah,
aku bukan Amzar yg dulu,
yg mana mudah utk dipengaruhi,
mudah utk mengikuti...
aku adalah Diri Aku Sendiri...



Segalanya yg aku rancangkan,
adalah utk kebahagiaan semua pihak...






Mungkin,
aku terlalu SELFISH,
kerana terlalu memikirkan diri sndr, berbanding perasaan org lain...
tapi,
diri ini menjadi sebegini, kerana PERSEKITARAN & SITUASI...





Manusia mana yg xmahukan kebahagiaan??????
Aku pun mahukan kebahagiaan, bukan sahaja dlm hbgn, tapi kerjaya, famili dan mcm2 lagi...



NAMUN, JIKA KEBAHAGIAAN ITU TIADA UTKKU DI DUNIA INI, AKU MENGHARAPKAN MASIH ADA RUANG UTKKU BERBAHAGIA DI AKHIRAT KELAK...
AMIN YA ALLAH...





aku mendoakan segala2nya yg terbaik utk org2 yg sedang atau pernah berada di dalam hidup ini...
terima kasih, kerana menyayangi Mohamad Amzar bin Safar ini...
semoga Allah tunjukkan jalan yg terbaik utk kamu di dunia dan akhirat...



'DUNIA INI HANYA SEMENTARA'


akhir kata, aku ingin menyusun sepuluh jari,
memohon kemaafan dan pengampunan,
sekiranya selama Mohamad Amzar bin Safar ini hidup,
dia byk menyusahkan, menyakitkan kalian.


Minta halalkan makan dan minum dia...
Minta halalkan segalanya yg dia telah lakukan, tau dier sedang lakukan...


TANPA AKU SEDARI, AIR MATAKU BERCICIRAN...




xpe, aku pun manusia biasa,
tidak lari dari melakukan kesalahan,
dan air mata itu utk manusia biasa,
buat penenang hati...
utk membuka hatiku ingin, bagi menerima kenyataan...

akhir kata,
walau pun,
tiada kasih sayang utk aku dari sesama manusia,
namun aku masih mampu bahagia,
kerana Allah masih sayangkan aku...
memberikan aku nikmatNya yg tidak terhingga banyaknya...


SEMOGA ALLAH MEREDHAI KALIAN... I LOVE U ALL!!!!


-Alhamdulillah-

...mohamadamzar...





p.s= kalau ada ape2 nk diluahkan, harap sgt2 hantarlah komen...

5 comments:

  1. salam...
    my dear, the only thing that we must have in our life...is S.A.B.A.R~
    (^_^)

    still remember dat movie..?

    kita bertemu krn Allah...
    berkasih dan saling menyayangi krn Allah...

    kita berusaha,ea....

    salam sayang..
    no_rule^ da legend~

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum
    ya betul kata me.myself.and.i. SABAR adalah sesuatu yang perlu ada...tabahkanlah hati mu...

    ReplyDelete
  3. semoga berjaya tempuhi dugaan2 ini...
    dengan kesabaran,
    insyaAllah...
    semuanya kite akan dapat lalui dgn baik...
    mudah2an...
    aminnn~~~

    ReplyDelete
  4. terima kasih semua,
    kerana masih sudi bersama diri ini...

    ReplyDelete
  5. mejaaaa~~~~~lamer x dengar citer ko......

    apa kabar???? muga sihat2 selalu.....

    dah semakin jiwang nmpk ko nih hehehe......dulu time kat boy pendiam ajer hehehe.....

    anyway nice blog......bykkanlah bersabar.....

    xde yg senang utk senang dan xde yg susah utk susah hehehe...

    =)

    ReplyDelete