Monday, February 23, 2009

Glorious....

Assalamualaikum...

Hari ini, aku nk share skit berkenaan game aku Ahad lepas...

OPA vs MAS

game yg paling fight kami pnh main...


BATTING SIDE....

OPA mcm biasa... Loss the toss... Kena Batting dulu... Geram gak aku... tp luckily, aku batting order no 5... mmg position aku, mcm org ini jgk....



Yuvray Singh India's Hitter Batsman




Sepanjang Batting, 10 Overs pertama xde wicket, tp Runs yg OPA dapat sgt la skit... Bukan standard utk main Cricket Twenty20... Antara yg aku tau ttg Batting dlm limited over ini :-

(1) Batsman should take the risk...

(2) 20 over / 9 Batsman = 2 Overs ++ je utk setiap Batsman mengumpul Runs sebanyak yg mungkin

(3) Twenty20 is a fast game...

Aku masuk masa 12th Over... aku facing dgn dua jenis bowler....

(1) Medium Pacer Bowler

(2) Left- Arm Fast Medium Bowler

AKU DH LEH MAIN DGN FAST BOWLER UTK GAME INI...!!

hahaha... aku berjaya melakukan COVER DRIVE dgn left-arm bowler nih... xsangka aku.... Alhamdulillah.... tp, aku mati sbb RUN-OUT... sbb xsempat nk smpi ke Batsman's Crease... total aku dpt 8 Runs je... Sedih2... Total Runs utk OPA adalah 112/7



Ricky Ponting being Run Out by New Zealand Fielder....



FIELDING/BOWLING

OPA bermula dgn baik... td Runs pihak lawan mula bertambah apabila bowler ditukar kepada left-arm spinner (baru nk belajar...) mmg peluang byk sgt lepas.... Batsman dier... aku igt namanya PARAM... aku pnh lawan team dier RSC masa kt RSC Club Bukit Kiara pertengahan tahun lepas... mcm sial... tua2 pun mantap lagi.... secara keseluruhannya, OPA menentang dgn hebat, namun terpaksa akur dgn kekalahan lagi kali ini ( xpe, akan ada peluang utk OPA berentap... Ganbate OPA!!!!)


Next Game aku
OPA vs ??????
Selangor Turf Club
01 March 2009
0930H


ok la... Setakat ini saje...

Sekian....

Wassalam

(^_^)v....

No comments:

Post a Comment