Thursday, February 5, 2009

KetentuanNya....

Assalamualaikum...

Hari ini, xde kuliah... cuma aku ada tugas2 lain, pi jumpa Mejar Shaharul, utk Pelan Pembangunan Kriket 2009... Mcm2 la... tapi ini dapat menunjukkan, ada perubahan kepada organisasi UPNM, dari sudut pembangunan sukan... ataupun, ada sebab2 lain... ( nk songlap duit kerajaan lagi la tuh)...

Ok la, main point aku utk hari ini, mengenai ketentuanNya... aku akan cerita tanpa ada tapisan... (ini kan blog aku)... hehe...

Episod Pertama

tiba2 aku teringat, mcmana aku leh masuk RMC (Royal Military College)... setakat yg aku igt, aku dihantar utk temuduga RMC, masa emak membaca surat khabar di waktu petang, dan melihat ada iklan utk kemasukan ke RMC tahun 2001... so ape yg bermain di fikiranku ketika itu adalah :

kenangan seawal waktu memasuki RMC.. dari kiri Abah, Farah, Mak Long, Emak, Aku & Pak Long~


(1) perkataan 'Royal' yg bermaksud Diraja.... Mantap tuh

(2) pastu, dgr2 dapat elaun...

(3) dapat peralatan2 percuma, xyah bayar Yuran Sekolah...


kesedihanku jelas kelihatan kan????


hehehe... lepas temuduga RMC tuh, seingat aku, aku demam after temuduga akhir, takut sih... dapat fikiran aku 'asalkan sampai temuduga akhir pun, cukup... :-) sedar xsedar, dh 4 tahun aku kt sana... mcm2 pengalaman, pengajaran, kenangan terindah semasa aku di RMC... kehidupan aku di sana, walaupun REGIMENTAL tetapi kami enjoy dgn kehidupan sbegitu, yg dapat bentuk modal insan terbaik (wah3...)... mcm2 org aku jumpa :

(1) kawan

(2) Musuh

(3) Sahabat

(4) 1st Love...



Kehidupan Ku Ketika Berada di Atas ( Pegawai Rendah Kanan B Coy 2001-2004)


semoga mereka2 yg aku kenal, sepanjang kehidupanku di RMC, berada dlm keadaan baik, aku snts doakan korg semua...


Episod Kedua

dgn KetentuanNya jgk, aku masuk ATMA... tp sebelum aku masuk ATMA, bermacam2 tawaran aku dapat, antaranya adalah :

(1) Universiti Teknologi Petronas - Ijazah Sarjana Muda Sistem Maklumat Perniagaan

(2) Matriks Penang - Perakaunan

(3) Uitm Samarahan - Diploma Pengurusan Bank

jujur aku katakan, niat aku masuk ATMA, mmg xikhlas lgsg... disebabkan aku sbg ANAK YG SOLEH, aku pun tgglkan tawaran2 di atas, dan masuk lah ke ATMA, yg namanya skrg nih UPNM...
Persiapan ke Gunung Tahan - Ketua Sendiket B3

so bila kita xikhlas, pasti segala2 perjalanan hidup kt sini, xmenjadi... mcm2 perkara dh terjadi semasa aku di sini...

(1) bercinta pun diganggu...

(2) Surat Layang, gangguan2 dari org yg xsedar diri...

(3) Kehidupan kt sini, yg terumbang- ambing...


Jujur aku katakan, di sini, walau org lain cakap, 'KO SENANG R, DAH ADA KEJE', tp aku masih kabur ttg perjalanan hidupku utk jangka masa panjang... ntah r... Semoga Allah bukakan jalan utk aku melihat masa depanku dgn lebih cerah lagi... Amin...

Cuma, aku masih igt pesan ABAH....

'Kalau kamu masuk ATMA nih, byk peluang2 kamu utk sukan, sbb Abah nmpk kamu byk main sukan'


Sesi Latihan Sebelum Bermulanya 6- side- cricket InterService 2008

aku pegang kata2 itu, sehingga aku mampu smpi ke tahap ini... Kriket... It's My Love, My Life 4ever... Sbbnyer :

Di tepi Bandar Kinrara - Bas TD Rosak... Melepak di Tepi Jalan...


(1) Kriket xmerajuk

(2) Kriket Xyah pujuk2

(3) Kriket xyah ajak keluar dating...

hahahahaha..... ( xde keje la nih, kang marah lak cik Shida tuh )

Team Army 6S Cricket... Dari Kiri Ravin, Saadun, Azdeli, Owen, Shahrul Amin, & Aku...




Kriket je la, yg buat aku happy kt UPNM nih... nk share gak pencapaian aku selama ini dlm Kriket...

(1) Naib Johan MSSKL Kriket @ Padang VI

(2) Masum (xmain)

(3) Cricket Inter Service 2008 (Army) - Johan Loser's Pool.... (mampus Navy kena titik dgn ktorg... wakakaka....)


The Sexiest Stunt Ever From The Skipper...



Perkara2 Mendatang utk Kriket bagi aku...

- Piala Nava 2009 mewakili Old Putera Association (OPA)

-Centralized Training with Armed Forces Team

- Piala Perisai Raja-Raja Melayu 2009


Pendek kata, this thing, make me happy... sbb, bila kita buat dgn semangat, ikhlas, semuanya akan menjadi kerna ada Allah utk membantu kita...

Oklah... rasanya setakat ini dulu utk tatap sedara/sedari... kalau ada lagi, aku akan postkan secepat mungkin.... Semoga Allah melindungi kalian setiap saat...

( ^ _ ^ ) v...


5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam....
    setiap yg kita lalui dalam kehidupan..
    pahit,manis,jatuh,bangun...segalanya adalah utk mematangkn kita...

    ALLAH TAKKAN MENGUJI HAMBA-NYA ANDAI MEREKA TAK MAMPU HADAPI DUGAAN & UJIAN TERSEBUT...

    buatmu,teman hatiku...
    kuatkan semangatmu hadapi ujian dunia..
    dan jgn pnh lupa dgn ganjaran di akhirat kelak..
    hidup ini hnya SEKALI..dan jgnlah dipersiakan apa yg telah dimiliki...

    salam sayang...
    Mrs. Legend..

    ReplyDelete
  3. salam...
    terima kasih syg....

    abg hanya pasrah dan redha dgn KetentuanNya...

    dan, kali ini... abg sgt2 bersyukur dipertemukan dgn insan yg amat2 istimewa dlm hidup ini...

    Nurul Saidatul Akma bt Nor Said...
    I LOVE U

    ReplyDelete
  4. hye..emmm..syok lak bc blog ko..semoga ko dpt ape yg ko nk selama ni.aku sbg sahabat ko,aku doakan yg trbaik utk ko...peace bro

    ReplyDelete
  5. hahaha... tq r bro... ada benda2 latest, aku akan postkan secepat mungkin...

    ReplyDelete