Sunday, February 15, 2009

Bersama Selamanya....

Assalamualaikum....

Kepenatan skit hari ini... Baru je lepas dari main Kriket...

Sedikit MUKADIMAH, memulakan bicara...

Game Hari ini,
1300H Old Putera vs FRONTIER...
keseluruhan game hari ini....
mmg teruk bagi aku...
lepas je aku dari berjumpa ibu,
aku rushing p main STC (Selangor Turf Club)...
sampai2 je aku kt Pitch, terus kena jadi Two Down ( Batting Order No 4...)
nk xnk, kena la masuk... (org dh bagi kepercayaan, xkan xnk jd batsman sejati... hehehe...)

Pencapaian Hari ni, aku simpulkan seperti di bawah :

(1) Batting order No 4... macam org ini....


Mohammad Yousuf, Pakistan No 4 Batsman


(2) Tiada masalah berhadapan dgn Right-Arm Bowler, tp sgt2 problem dgn Left-Arm Bowler...



Shabbir Ahmed, Pakistan New Fast Bowler



(3) Aku kecundang di 8th Over, Wicket yg tidak disangka2...

(4) Hanya 2 Runs je... ( tu la, gatal nk masuk Batting awal... hhuurrrmmm....)

(5) Fielding, aku Drop Catch satu, sedih glr... bola dh ada dlm genggaman, tp terjatuh lak....

(6) Pedih telinga kena sindir dgn OP Nordin.. Cibai....

(7) Left-Arm Bowler... 1st Ball aku, sepatutnya, dh dapat satu Wicket ( Cought Behind by Wicketkeeper)... tp xdapat lak... pastu Wicketkeeper ckp, aku lbh sesuai bowling as a Paceman... berbanding Spinner... ini bezanya Paceman & Spinner....



Tok Guru Aku, ZAHEER KHAN, India's Left-Arm Fast Medium Bowler




Ini pun Sifu aku, Daniel Vettori... Left Arm Orthodox Spinner




(8) Total.. 12th Over... 56 Runs... Lose by 5 Wickets...

Abis je game, ada lak team FRONTIER nih, buat2 poyo nk main lagi (Captain team tuh, xdpt Batting td... hahaha...) berlagak glr.... alih2, dier CLEAN BOWLED dgn OP Zainuddin (relaks je org tua tu main spin, mampus trus captain FRONTIER.... hahaha..... mmg aku nk gelak kt padang, tp tahan jela....




Gambar2 Kenangan Semasa Cricket OPPP 2008 (carilah aku kt mane...)




So, itu jela pasal Kriket hari ini.... utk makluman, next game will be between...

Old Putera vs M.A.S.

Sunday 22 Februari 2009 Jam 0930
so wish me luck (harap2 dpt menang... amin...)


Berbalik pada Cerita Asal...

Ikatan kekeluargaan sgt penting kan??
Restu2 merekalah, yg memberkati perjalanan hidup kita di muka bumi kita...
Kawan,Sahabat, Teman, Musuh, dll... mereka masih boleh di cari lagi di dunia ini,
tetapi... keluarga, itulah mereka...
sekiranya mereka tiada, tiada gantinya...

aku nk share pasal KELUARGA AKU...



Abah... Safar Bin Hj Awaldeen




Emak Tersayang... Rohana bt Mohd Taha




Abang Sulongku... Mohd Azraei Bin Safar




Adik Bongsu... Farah Liyana Bt Safar



Nk perkenalkan jgk ke.... Mohamad Amzar B Safar( No 2...)



itu saja lah keluarga kandungku di dunia ini... semoga Allah berkati mereka, ampunkan mereka dan masukkan mereka ke dlm Syurga... amin...

keluargaku yg kedua, walaupun baru perkenalan ini, tetapi ianya cukup bermakna... Merekalah melengkapi kehidupanku, ditambah dgn Restu kedua mak & abah ku... ianya cukup membahagiakan aku... inilah mereka...



Keluarga Si Dia...




So... aku cuma boleh btau, aku sgt2 sygkan mereka2 semua... tanpa mereka, siapalah aku...
so,
itu je la coretan di malam hari ini...

doakan aku utk test Advanced Manufacturing isnin malam nih...

semoga Allah tenangkan hati aku utk menjawab soalan2 test nanti...

amin2 Ya Rabbal Alamin...

Sekian...

Wassalam....


(^_^)v




1 comment:

  1. salam....
    abg...segala yg kita lakukan...biarlah DOA & USAHA itu seiring...

    ayg tau,abg dah berusaha... teruskan usaha itu...

    utk test,jgn lpe doa pd Allah..moga d tenangkan hati...dpermudahkan jwb soalan...

    doa ayg n family akn sentiasa mengiringi perjalanan abg...insya allah...

    salam sayang,
    Mrs Legend..

    ReplyDelete